Twaalfuurtje 12 ; )

8 april 2022 - Schoten, België

8FA6D12C-8FCF-4A7B-89A9-5F07B2344B21
Brasschaat (Antwerpen)

EB06EE31-C351-4172-BC17-BD88B72DB57E
Nog even en je kunt kwartetten. “Mag ik van jou in de categorie roze trui én rode windstopper Brasschaat?”

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ien Van Haaster:
    8 april 2022
    Ha Yol, hoeveel km stiefel je nou zo weg op een dag? Ik vind dat zo'n leuk woord 'stiefelen'. Iets voor de Taalstaat van Frits Spits.
  2. Yol:
    8 april 2022
    Stiefelen is zeker een leuk woord. Je kunt het de lezer gerust als een vergeten groente voorschotelen. Ik tik er zo’n vijfentwintig weg op een dag. Soms iets minder, soms iets meer. Vandaag stond de teller op dertig. Dat is (net) te doen. (Meer moet het ook niet worden want dan kom je zo laat aan op het logeeradres.) Het wordt ook beetje gedicteerd door de slaapplekken die ik kan vinden. Morgen Lier (25 km). X
  3. Rolf orthel:
    8 april 2022
    dat je alweer zover bent! in den Belgique zoals mijn vader dat noemde (getogen in Roosendaal).
  4. Rolf orthel:
    8 april 2022
    ...en ineens dee de computer andere dingen dan ik wilde - waar was ik gebleven? bij de vraag - je gaat naar het zuiden, en ik ben benieuwd waar je linksafslaat naar het (nog verre) oosten. anyway - loop ze, en neem pauzes - wat zou Yol leuk vinden als plek om even de tijd te nemen? liefs rolf
  5. Yol:
    8 april 2022
    Ik zak met de GR 12 (A’dam - Parijs) af naar het zuiden (passeer/schamp daarbij Mechelen en Brussel) en verlaat die dan bij Rimogne (boven Charleville-Mézieres) Frankrijk. Dan zit ik in de Ardennen en volg oostwaarts de GR 16 (België weer in) langs de Semois tot aan Bouillon. Dan weer zuidwaarts (Frankrijk weer in) met de GR 14 tot aan Bar le Duc (veel WO I) en dan zuid-oost met de (ik meen) GR 714: een verbindingsroute (ook het Jeanne d’Arc-pad) met de GR 7 die Langres aandoet en dan ben ik er bijna. Maar – ik zeg het er maar bij – P is nog ver.
    En ja, ik neem pauzes, maar nog nooit een hele dag. Misschien in een of ander Bain, dat lijkt me wel wat. Liefs, Yol
  6. Olga:
    8 april 2022
    Hoi Yol!, Wat leuk dat ik je nét voor je twaalfde twaalfuurtje mocht ontmoeten :) !
    Jammer dat een theetje of lunch vandaag niet paste in het wandelschema. Hopelijk ben je goed en wel op je slaapplaats aangekomen! Nog een geweldige quest gewenst! Veel groetjes van Nederlandse Olga & Cambodjaanse hond Maggie uit het Vlaamse Brasschaat!
  7. Yol:
    8 april 2022
    O, wat leuk, dat je meteen reageert. Ja, ik ben goed aangekomen in Wommelgem. Half zes was het. Dat viel nog mee, maar het was toch goed – of nou ja, goed, misschien moet ik toch flexibeler zijn – dat ik je vriendelijke aanbod afsloeg. Ik wil toch niet te laat op mijn logeeradres aankomen. Maar het was erg leuk dat jij en Maggie een eindje met me op liepen langs de antitank-gracht! En nu weet ik ook dat daar vroeger de officieren woonden. Groet! Yol